Znak sprawy: Fn.271.11.2018 Przytoczna, dnia 11.12.2018 roku Zapytanie ofertowe Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. I. Zamawiający: Gmina Przytoczna Adres do korespondencji: ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna tel. 95 7494311, faks 95 7489 113 Zaprasza do złożenia ofert cenowych na: Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Przytoczna II. Opis przedmiotu zamówienia 1. Specyfika głównych wymagań: - kwota kredytu 2 000 000,00 PLN (słownie: dwa miliony złotych), - kredyt przeznaczony będzie na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w roku 2018, - termin uruchomienia kredytu do dnia 31 grudnia 2018 r., - spłata kredytu jednorazowo w terminie do 90 dni od dnia otrzymania refundacji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, nie później niż do dnia 31 grudnia 2019 r., - odsetki od kredytu płatne w okresach miesięcznych, - zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z uruchomienia kredytu, - umowa o udzielenie kredytu podpisana zostanie po przedstawieniu opinii regionalnej izby obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu, - zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową, - uchwała rady gminy dotycząca zaciągnięcia kredytu oraz aktualnej wieloletniej prognozy finansowej znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu gminy Przytoczna, w zakładce Prawo lokalne, - pozostałe uchwały dotyczące budżetu, sprawozdania z wykonania budżetu oraz projekty budżetu i wieloletniej prognozy finansowej znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej urzędu gminy Przytoczna, w zakładce Prawo lokalne. 2. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni. 3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty: 1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała minimum następujące dokumenty: 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej – w postaci oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty. 2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną. V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest Pani: Joanna Matuszewska, nr tel. 95 7494 319, faks: 95 74 89 113 e-mail: skarbnik@przytoczna.pl VI. Miejsce i termin składania ofert 1. Ofertę cenową należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Przytoczna” w pokoju nr 11 (sekretariat- I piętro) Urzędu Gminy Przytoczna, ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna w terminie do dnia 14 grudnia 2018 r. do godz. 13.30. 2.Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 3. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 4.Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 6.W przypadku złożenia oferty niekompletnej, Zamawiający wezwie wykonawcę do złożenia brakujących dokumentów w wyznaczonym terminie. Jeżeli Wykonawca nie przedłoży wymaganych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy. 7. Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 8. Zamawiający zastrzega, że wezwanie Wykonawców do uzupełnienia dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw oraz wyjaśnienia treści oferty będzie tylko jednorazowe. W przypadku nie uzupełnienia w/w dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw lub uzupełnienia dokumentów w sposób wadliwy nie spełniających wymagań Zamawiającego, bądź brak wyjaśnienia treści oferty lub wyjaśnienia w sposób niewystarczający będzie skutkować odrzuceniem oferty. 9. W przypadku, gdy oferta jest niezgodna z treścią zapytania ofertowego i nie ma możliwości jej poprawienia i uzupełnienia, oferta podlega odrzuceniu. VII. Kryteria oceny ofert. 1.Kryterium wyboru oferty jest cena (cena – 100%). 2.Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta z najniższą ceną, spełniającą wymagania Zamawiającego. 3. Ocena ofert dokonywana będzie według następującego wzoru: najniższa cena ofertowa brutto C = ----------------------------------------------------- x 100 pkt cena brutto oferty badanej VIII. Opis sposobu obliczania ceny 1.Na załączonym formularzu ofertowo - cenowym, należy przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie /udzielenie przedmiotu zamówienia oraz podać wartość podatku VAT (jeżeli dotyczy). 2.Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich. IX. Informacje o formalnościach 1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadamia wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia. 2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia 3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga. 5. Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, w przypadku gdy w wymaganym terminie nie wpłynie żadna oferta. 8. W przypadku, gdy cena brutto oferty najkorzystniejszej przekracza kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania. X. Obowiązek informacyjny RODO 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Przytoczna jest Wójt Gminy Przytoczna z siedzibą 66-340 Przytoczna, ul. Rokitniańska 4 tel.: nr tel. 95 7494311, adres e-mail: ug@przytoczna.pl. 2) administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, pn.: „Udzielenie kredytu długoterminowego dla Gminy Przytoczna”, prowadzonego w trybie zapytania ofertowego, 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Załączniki: 1. Formularz ofertowo-cenowy. Wójt Gminy Przytoczna /-/Bartłomiej Kucharyk Przytoczna, 12.12.2018 r. Poniżej udzielam odpowiedzi na zadane pytania do zapytania ofertowego dotyczącego udzielenia kredytu długoterminowego dla Gminy Przytoczna: Pytania z dnia 11.12.2018 r. 1. Czy wnioskowany kredyt będzie ujęty w spłatach w 2019 roku, czy może zostanie wyłączony ze spłat? Ta informacja jest potrzebna do wyliczenia wskaźników. Odpowiedź: Spłata kredytu w 2019 r. w kwocie 2 000 000,00 zł na podstawie art. 243 ust. 3 ustawy o finansach publicznych jest wyłączana ze wskaźnika spłaty. Przy wyliczaniu spełnienia wskaźnika spłaty nie uwzględnia się spłaty przedmiotowego kredytu. 2. Czy Gmina posiada podpisaną umową dotyczącą refundacji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i czy można znaleźć ją na BIP? Odpowiedź: Gmina posiada podpisaną umowę dotyczącą refundacji ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Skan umowy w załączeniu. 3. Czy Gmina spodziewa się otrzymania refundacji jeszcze w 2018 roku, czy dopiero w 2019 roku? Odpowiedź: Gmina spodziewa się, że środki z EFRR wpłyną na rachunek gminy w roku 2019. Wójt Gminy Przytoczna /-/Bartłomiej Kucharyk
Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.)
1) wypełniony i podpisany przez Wykonawcę formularz ofertowo-cenowy – wg. załączonego wzoru,
przekazywania oświadczeń i dokumentów.
o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.