Znak sprawy: SP.271.FOL.2.2020 Przytoczna, dnia 17.09.2020 r.
Zapytanie ofertowe Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2019 poz. 1843). I. Zamawiający: Gmina Przytoczna, ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna, tel. 957494311, faks 957489113 Zaprasza do złożenia ofert cenowych na realizację zadania obejmującego odbiór, transport i przekazanie do odzysku lub unieszkodliwieniu odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj. odpadów z siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach, opakowań typu Big Bag używanych w gospodarstwach rolnych. II. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej na terenie gminy Przytoczna, w tym: odbiór odpadów z miejsca wskazanego na terenie gminy, załadunek, transport odpadów 2. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach programu priorytetowego nr 2.8 „Racjonalne gospodarowanie odpadami i ochrona powierzchni ziemi Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: Zamawiający wskaże miejsce na terenie gminy Przytoczna, do którego rolnicy zobowiązani będą dostarczać odpady we własnym zakresie. Szacunkowa ilość odpadów przeznaczonych do odzysku lub unieszkodliwienia została ustalona na podstawie złożonych przez rolników zgłoszeń i wynosi: - folia rolnicza – 9,71 Mg - siatka i sznurek do owijania balotów – 6,98 Mg - opakowanie po nawozach – 6,01 Mg - opakowania typu Big Bag – 18,3 Mg Razem szacunkowo: 41 Mg. W trakcie realizacji zamówienia ilość odpadów może ulec zmianie. 4. Prace wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia: - ważenie odbieranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń, - załadunek odpowiednio zapakowanych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag oraz uporządkowanie miejsca wykonywania usługi z w/w odpadów. - transport odebranych odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag do miejsca ich odzysku lub unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi aktualne zezwolenie na transport odpadów, - rozładunek i przekazanie odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag do odzysku lub unieszkodliwienia. III. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest: 1. Spisać z każdą osobą dostarczającą odpady protokół odbioru odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag, którego jeden egzemplarz przekaże Zamawiającemu. Protokół 1) imię i nazwisko producenta rolnego; - folie rolnicze: białe i czarne; - siatki do owijania balotów i sznurki; - opakowania po nawozach; - opakowania typu Big Bag; 5) podpis producenta rolnego; 2. Prowadzić ilościową i jakościową ewidencję odpadów określoną w art. 66 i 67 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach ( Dz. U. z 2020 r. poz. 797) z zastosowaniem wzorów dokumentów określonych rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25.04.2019 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz. U. z 2019 poz.819), 3. Wykonać przedmiot zamówienia z uwzględnieniem wymogów obowiązującego w tym zakresie prawa, do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów potwierdzających właściwe i zgodne z przepisami wykonanie przedmiotu zamówienia, a w szczególności Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu: 4. Wykonawca wykona co najmniej 10 zdjęć podczas wykonywania prac na różnym etapie, czytelnych dobrej jakości, ilustrujących przebieg realizacji zadania. 5. Po wykonaniu zadania Wykonawca przedłoży Zamawiającemu sprawozdanie zawierające: adres gospodarstwa rolnego, z którego dostarczone zostały odpady, wskazanie ilości odebranego odpadu w Mg w rozbiciu na folie rolnicze, siatki i sznurki do owijania balotów, opakowania po nawozach i typu Big Bag. 6. Po wykonaniu zadania Wykonawca złoży oświadczenie o prawidłowym wykonaniu prac z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. 7. Wykonawca zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje i dane otrzymane od Zamawiającego oraz od właścicieli nieruchomości, którzy dostarczą odpady. 8. Wszelkie działania lub czynności nie opisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego wykonania zamówienia Wykonawca winien wykonać w ramach przedmiotu zamówienia i uwzględnić w kosztach i terminie wykonania przedmiotu zamówienia. Rozliczenia będą dokonywane na podstawie rzeczywistej wagi rodzaju odpadów zgodnie z ofertą cenową – wg tabeli dla poszczególnych frakcji odpadów po cenach jednostkowych brutto. 9. Zamawiający zastrzega, że podana ilość odpadów objętych przedmiotem zamówienia jest ilością szacunkową, w związku z tym zakres ten może ulec zmianie i będzie określony na podstawie faktycznych ilości odebranych odpadów. W takim przypadku Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego. 10. Termin realizacji zamówienia: od 01 października 2020 r. do dnia 31 października 2020 r. 11. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni. 12. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. IV. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty: 1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty: a) wypełniony Formularz ofertowo – cenowy wraz z oświadczeniem – wg załącznika nr 1 do zapytania ofertowego, b) pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów złożonych przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku wykonawców. 2. Dokumenty załączone do oferty powinny mieć formę oryginału, bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną. Oświadczenia powinny mieć formę oryginału. 3. Postepowanie prowadzone jest w języku polskim. V. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający VI. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest Pani Izabela Szewczyk pod nr tel. 881 935 510, nr faks: 957489113 adres e-mail promocja@przytoczna.pl. VI. Sposób przygotowania oferty oraz miejsce i termin ich składania. 1. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej w języku polskim, podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania firmy na zewnątrz. 2. Ofertę cenową należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w zamkniętej kopercie 3. Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert. 4. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone Wykonawcy. 5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego wykonawcę. 6.Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania firmy. 7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 8.W przypadku złożenia oferty niekompletnej, Zamawiający wezwie wykonawcę do złożenia brakujących dokumentów w wyznaczonym terminie. Jeżeli Wykonawca nie przedłoży wymaganych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy. 9. Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 10. Zamawiający zastrzega, że wezwanie wykonawców do uzupełnienia dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw oraz wyjaśnienia treści oferty będzie tylko jednorazowe. W przypadku nie uzupełnienia w/w dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw lub uzupełnienia dokumentów w sposób wadliwy nie spełniających wymagań Zamawiającego, bądź brak wyjaśnienia treści oferty lub wyjaśnienia 11. W przypadku, gdy oferta jest niezgodna z treścią zapytania ofertowego i nie ma możliwości jej poprawienia i uzupełnienia, oferta podlega odrzuceniu. VII. Kryteria oceny ofert. 1. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (cena =100%). 2. Ocena ofert dokonywana będzie według następującego wzoru: najniższa cena ofertowa brutto C = ----------------------------------------------------- x 100 pkt cena brutto oferty badanej VIII. Opis sposobu obliczania ceny. 1. Na załączonym formularzu ofertowo - cenowym, należy przedstawić cenę netto 2. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie. 3. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w tym również koszty zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót. 4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą IX. Informacje o formalnościach. 1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi Wykonawców na stronie BIP. 2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy. 3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny. 4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postepowania bez podania przyczyny. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, w przypadku gdy w wymaganym terminie nie wpłynie żadna oferta. 7. W przypadku gdy cena oferty najkorzystniejszej przekracza kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania. 8. Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych. X. Obowiązek informacyjny RODO. 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Ustaw rok 2019 poz. 730), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Przytoczna jest Wójt Gminy Przytoczna z siedzibą 66-340 Przytoczna, ul. Rokitniańska 4 tel.: nr tel. 95 7494311, adres e-mail: ug@przytoczna.pl. 2) administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie zapytania ofertowego, znak sprawy: SP.271.FOL.4.2020, 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r., poz. 1843), dalej „ustawa Pzp”; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane 8) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Wójt Gminy Przytoczna /-/ Bartłomiej Kucharyk Załączniki: Formularz ofertowo-cenowy wraz z oświadczeniem
z miejsca odbiorów do miejsca unieszkodliwienia, rozładunek i zdeponowanie lub poddanie odzyskowi odpadów wraz z kosztami unieszkodliwienia oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów- karta przekazania odpadów.
w szczególności powinien zawierać następujące dane:
2) adres zamieszkania producenta rolnego;
3) datę odbioru;
4) wagę odbieranego odpadu w rozbiciu na:
6) podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji;
7) pieczęć firmową wykonawcy;
- oryginałów/potwierdzonych za zgodność kart przekazania odpadów, osobno dla każdego producenta rolnego, który przekazał odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag oraz kart przekazania odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów oraz opakowań po nawozach i typu Big Bag poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu.
i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
z Wykonawcami.
z dopiskiem: „Zapytanie ofertowe na wykonanie zadania, pn.:” „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej z terenu Gminy Przytoczna”, osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem posłańca, w sekretariacie Zamawiającego, czas urzędowania sekretariatu: poniedziałek, wtorek czwartek w godzinach od 7:30 do 15:30, środa w godzinach 7:30 do 17:00, piątek w godzinach 7:30 do 14:00, w pokoju nr 11 (sekretariat- I piętro) Urzędu Gminy Przytoczna, ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22.09.2020 roku do godz.14.00. Decyduje data i godzina wpływu oferty do sekretariatu w sposób podany powyżej.
w sposób nie wystarczający będzie skutkować odrzuceniem oferty.
i brutto za wykonanie / udzielenie przedmiotu zamówienia oraz podać wartość podatku VAT.
w złotych polskich.
a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.