Znak sprawy: SP.271.AZB.1.2016 Przytoczna, dnia 13.05.2016 r.
Zapytanie ofertowe
Postępowanie prowadzone w oparciu o art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.)
I. Zamawiający: Gmina Przytoczna Adres do korespondencji: ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna, tel. 957494311, faks 957489113
Zaprasza do złożenia ofert cenowych na:
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Przytoczna”.
II. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na demontażu, załadunku, transporcie i utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Przytoczna.
2. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu „Usuwanie azbestu z terenu gminy Przytoczna” współfinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze ramach Programu NFOŚiGW pn.: Gospodarowanie odpadami innymi niż komunalne. Część 2 - "Usuwanie wyrobów zawierających azbest".
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia:
a) Demontaż, załadunek, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie Gminy Przytoczna, a mianowicie:
Tabela nr 1
L.p. |
Obręb |
Ilość w m2 |
1 |
Rokitno |
130 m2 |
2 |
Rokitno |
119 m2 |
3 |
Rokitno |
70 m2 |
4 |
Chełmsko |
870 m2 |
5 |
Dębówko |
130 m2 |
6 |
Dębówko |
120 m2 |
7 |
Krasne Dłusko |
100 m2 |
8 |
Krasne Dłusko |
120 m2 |
9 |
Goraj |
80 m2 |
10 |
Goraj |
190 m2 |
11 |
Lubikowo |
40 m2 |
12 |
Lubikowo |
120 m2 |
13 |
Lubikowo |
280 m2 |
14 |
Lubikowo |
120 m2 |
15 |
Lubikowo |
85 m2 |
16 |
Lubikowo |
30 m2 |
17 |
Lubikowo |
5 m2 |
18 |
Przytoczna |
58 m2 |
19 |
Przytoczna |
450 m2 |
20 |
Przytoczna |
345 m2 |
21 |
Przytoczna |
20 m2 |
22 |
Przytoczna |
73 m2 |
23 |
Przytoczna |
340 m2 |
24 |
Przytoczna |
35 m2 |
25 |
Przytoczna |
24 m2 |
26 |
Przytoczna |
600 m 2 |
28 |
Przytoczna |
1250 m2 |
29 |
Wierzbno |
17 m2 |
30 |
Twierdzielewo |
20 m2 |
Razem |
5.841 m2 |
b) Załadunek, transport i utylizacja wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie Gminy Przytoczna, a mianowicie:
Tabela nr 2
Lp. |
Obręb |
Ilość w m2 |
1 |
Przytoczna |
24 m2 |
2 |
Przytoczna |
22 m2 |
3 |
Przytoczna |
15 m2 |
4 |
Strychy |
81 m2 |
5 |
Strychy |
3200 m2 |
6 |
Rokitno |
150 m2 |
7 |
Chełmsko |
70 m2 |
Razem |
3.562 m2 |
4. Łączna szacunkowa powierzchnia, z której należy pozyskać odpady zawierające azbest:
9.403 m2 = 103,43 Mg (gdzie 1 m2 = 11 kg)
5. Łączna szacunkowa masa odpadów zawierających azbest - 103,43 Mg , w tym:
a) do demontażu, załadunku, transportu i utylizacji – 5.841 m2 = 64,25 Mg,
b) do załadunku, transportu i utylizacji – 3.562 m2 = 39,18 Mg
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji nieruchomości określonych w pkt. II 3 a i b. w związku z czym nie może to skutkować jakimkolwiek roszczeniem Wykonawcy.
7. Zamawiający zastrzega, że podana ilość wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia jest ilością szacunkową, w związku z tym zakres ten może ulec zmianie i będzie określony na podstawie faktycznych ilości odebranych wyrobów zawierających azbest. W takim przypadku Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia wobec Zamawiającego. Planowana ilość do usunięcia wyrobów zawierających azbest może ulec zmniejszeniu po uzasadnionej rezygnacji wnioskodawcy usunięcia wyrobów zawierających azbest – zwanego dalej Wnioskodawcą.
8. Wykonawca zobowiązuje się do:
a) ważenia wyrobów zawierających azbest na każdej nieruchomości przy ich odbiorze, a okoliczność zważenia odpadu i przejęcia odpadu musi zostać potwierdzona przez przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność i Wnioskodawcę.
b) przestrzegania przepisów BHP i bezpieczeństwa w trakcie wykonywania prac;
c) wykonania prac zgodnie ze stanem wiedzy technicznej, normami w zakresie gospodarowania odpadami zawierającymi azbest;
d) własnym kosztem i staraniem urządzenia zaplecza dla wykonywanych prac oraz zabezpieczenia terenu, na którym trwa usuwanie azbestu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
e) indywidualnego ustalenia daty i godziny zdjęcia wyrobów zawierających azbest z Wnioskodawcą, tak aby termin był dogodny dla niego, jednak nie dłuższy niż do dnia 15.08.2016 roku;
f) przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania umowy harmonogramu prac przedstawiającego terminy wykonywania usług na posesjach;
g) demontażu, załadunku, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest zebranych z terenu Gminy Przytoczna (potwierdzeniem będzie karta przekazania odpadu na składowisko odpadów);
h) przekazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających przyjęcie odpadów do
ostatecznej utylizacji, ponieważ utylizowane odpady zawierające azbest powinny być składowane na składowiskach odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne;
i) w przypadku stwierdzenia wad w wykonawstwie prac, Wykonawca zobowiązuje się do ich usunięcia w terminie wzajemnie uzgodnionym przez strony;
j) uporządkowaniu terenu nieruchomości po zakończeniu robót oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r., nr 71, poz. 649).
k) sporządzenia dokumentacji fotograficznej nieruchomości, z których usunięto materiały zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac- w formie elektronicznej,
9. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także odszkodowawczą za zniszczenia własności prywatnej osób trzecich spowodowane działaniem związanym z realizacją zadania opisanego w pkt. II zapytania ofertowego.
10. Na wykonawcy spoczywa odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwo nieszczęśliwych wypadków, dotyczące pracowników i osób trzecich powstałe w związku z realizacją zadania opisanego w pkt. II zapytania ofertowego.
11. Wraz ze zgłoszeniem o gotowości do odbioru Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumentację odbiorową, a mianowicie:
a) kartę przekazania odpadów sporządzoną pomiędzy Wykonawcą a składowiskiem odpadów azbestowych, potwierdzające m.in. wagę odebranych przez składowisko wyrobów zawierających azbest z rozbiciem na poszczególne posesje.
b) protokoły przekazania odpadów spisane przez Wnioskodawcę i przedstawiciela Wykonawcy po zakończeniu prac na danej posesji, potwierdzające ilość odebranych wyrobów zawierających azbest z wskazaniem na demontaż i załadunek lub załadunek (z podaniem ich w ilości w Mg),
c) pisemne oświadczenie właściciela/i posesji, na której przeprowadzane były prace, stwierdzające:
- o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych zgodnie z zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 roku w sprawie sposobów i
warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. nr 71, poz. 649) ,
- o nie wyrządzeniu szkód w czasie realizacji usługi,
d) dokumentację fotograficzną nieruchomości, z których usunięto wyroby posiadające azbest w postaci zdjęcia przed i po wykonaniu prac – w formie elektronicznej.
12. Termin realizacji zamówienia: do dnia 15 sierpnia 2016 r.
13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli cena ofertowa brutto najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
12. 14. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.
13. 15. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
14. 16. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym:
a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn.zm),
b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2013 r.,poz.1.232, z późn. zm.),
c) ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (tj. Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20, z późn zm.),
d) ustawą z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz.U. z 2011r. Nr 227 poz. 1367 z późn.zm),
e) rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz.U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824 z późn. zm.),
f) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn.zm.),
g) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. Nr 8, poz.31 z późn.zm.),
h) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 162, poz. 1089 późn.zm.),
i) ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 227, poz. 1367, z późn. zm.),
j) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014r. , poz. 1973).
III. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty:
1. Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty:
a) wypełniony Formularz ofertowo – cenowy wraz z oświadczeniem – wg załącznika nr 1 do zapytania ofertowego,
b) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowe.
2. Dokumenty załączone do oferty powinny mieć formę oryginału, bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną. Oświadczenia powinny mieć formę oryginału.
3. Oferty niekompletne i nieczytelne zostaną odrzucone.
4. Postepowanie prowadzone jest w języku polskim.
IV. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.
Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.
V. Osoby po stronie Zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami.
Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest Pani Inga Piórko pod nr tel. 881 935 510, nr faks: 957489113 adres e-mail ug@przytoczna.pl.
- Sposób przygotowania oferty oraz miejsce i termin ich składania.
1. Ofertę należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego -formularz ofertowo-cenowy.
2. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej w języku polskim, podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania firmy na zewnątrz.
3. Ofertę cenową należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zapytanie ofertowe dotyczące usuwania Azbestu z terenu Gminy Przytoczna” w pokoju nr 11 (sekretariat) Urzędu Gminy Przytoczna, ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna w terminie do dnia 23.05.2016 r. do godz. 15:30.
4. Oferty złożone po wymaganym terminie nie będą rozpatrywane.
5.Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym w załącznikach do oferty) muszą być parafowane lub podpisane własnoręcznie prze osobę uprawnioną do podpisania oferty.
VII. Kryteria oceny ofert.
1. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (cena =100%).
2. Ofertą najkorzystniejszą będzie oferta z najniższą ceną ofertową brutto, spełniająca wymagania Zamawiającego.
3. Ocena ofert dokonywana będzie według następującego wzoru:
najniższa cena ofertowa brutto
C = ----------------------------------------------------- x 100 pkt
cena brutto oferty badanej
VIII. Opis sposobu obliczania ceny.
1. Na załączonym formularzu ofertowo - cenowym, należy przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie / udzielenie przedmiotu zamówienia oraz podać wartość podatku VAT.
2. Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.
3. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
4. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.
5. Błąd rachunkowy w obliczeniu ceny spowoduje odrzucenie oferty.
IX. Dokumenty wymagane od Wykonawcy do podpisania umowy.
1.Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w niniejszym postepowaniu, zobowiązany będzie do przedłożenia zamawiającemu przed podpisaniem umowy następujących dokumentów:
1) aktualne zezwolenie na transport odpadów w zakresie wyrobów zawierających azbest.
2) ważną umowę ze składowiskiem odpadów zajmujących się utylizacją odpadów niebezpiecznych
zawierających azbest,
3) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
związanej z przedmiotem zamówienia.
4) potwierdzenie posiadanych kursów lub szkoleń w sprawie zasad BHP przy zabezpieczaniu
i usuwaniu wyrobów zawierających azbest.
X. Informacje o formalnościach
1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty.
2. Zamawiający zawrze umowę z wybranym Wykonawcą po przekazaniu zawiadomienia o wyborze Wykonawcy, ale nie później niż w terminie związania ofertą.
3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
4. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcom środki ochrony prawnej określone w przepisach Ustawy Prawo zamówień publicznych tj. protest, odwołanie, skarga.
5. Niniejsze postępowania prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach organizacyjnych Zamawiającego. Nie mają tu zastosowania przepisy Ustawy Prawo zamówień publicznych.
Z up. Wójta Gminy
/-/ Karolina Konopa Zastępca Wójta
Załączniki:
- Formularz ofertowo-cenowy wraz z oświadczeniem.
|