Znak sprawy: SP.042.3.LRPO.9.3.1.2017                           Przytoczna, dnia 20.06.2017 roku.

 

Zapytanie ofertowe

Zamawiający:  Gmina Przytoczna

Adres do korespondencji: ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna

tel. 95/7494311, faks 95/7489113

 

zaprasza do złożenia ofert cenowych na:

Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, pn.: „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”.

 

I. Określenie trybu postępowania:

1.Niniejsze postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w „Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.

Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień Publicznych - (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z poźn. zm.).

Niniejsze zapytanie zostało opublikowane w następujący sposób:

a.       Publikacja w bazie konkurencyjności (https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie .gov.pl/).

b.      Publikacja na stronie internetowej www.bip.przytoczna.pl

2.Celem zamówienia jest wyłonienie wykonawcy na wykonanie  usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego (w branży: konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej i elektrycznej)  nad realizacją inwestycji w systemie "zaprojektuj i wybuduj", pn.:Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”.

 

II. Opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego  nad realizacją inwestycji w systemie "zaprojektuj i wybuduj", pn.: Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”, współfinansowanego z EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2014- 2020.

2. Projekt realizowany będzie w oparciu o Program funkcjonalno-użytkowy, Koncepcję przebudowy i rozbudowy budynku przedszkola oraz Specyfikację Techniczną Wyposażenia, będące w posiadaniu Zamawiającego, a następnie o dokumentację techniczną, opracowaną przez wykonawcę  wyłonionego  w przetargu nieograniczonym. Zakres Projektu obejmuje w szczególności:

a)   Wykonanie dokumentacji projektowej,

Uwaga ! Szczegółowy opis zakresu prac projektowych został umieszczony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym inwestycji p.t. „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”, stanowiącym załącznik nr 4 do zapytania ofertowego,

b) Wykonanie robót budowlanych

- rozbudowa budynku przedszkola o dwie kondygnacje naziemne o szacowanej powierzchni użytkowej około 885 m2, planowana powierzchnia zabudowy około 1240 m2,

- przebudowa części istniejącej o powierzchni około 150 m2;

- termomodernizacja budynku istniejącego;

- zagospodarowanie terenu przyległego, w tym wykonanie wycinek drzew, utwardzeń terenu, trawników, nasadzeń, ogrodzenia, elementów małej architektury; przebudowy istniejących tarasów, wykonanie ogrodzenia;

- wykonanie niezbędnych przyłączy i instalacji do obiektu wraz z przebudową infrastruktury istniejącej;

- wykonanie parkingów i zatoczki autobusowej w bezpośrednim sąsiedztwie przedszkola;

Uwaga ! Szczegółowy opis zakresu prac budowlanych został umieszczony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym inwestycji p.t. „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”- załącznik nr 4 oraz Koncepcji przebudowy i rozbudowy budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna” stanowiącym załącznik nr 5 do zapytania ofertowego.

c) Wyposażenie placówki zgodnie ze Specyfikacją Techniczną Elementów Wyposażenia w ramach zadania pn.: „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”.

3. Wspólny Słownik Zamówień CPV:

Kod podstawowy: 71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego

Dodatkowe kody: 71521000-6 usługi nadzorowania placu budowy, 71247000-1 nadzór nad robotami budowlanymi, 71248000-8 nadzór nad projektem i dokumentacją.

4. Wykonawca jest zobowiązany do wyznaczenia jednego spośród inspektorów nadzoru jako koordynatora, który koordynuje działania pozostałych inspektorów.

5. Do obowiązków  inspektora nadzoru inwestorskiego należy w szczególności:

a.       bieżące, uzależnione od potrzeb wsparcie Zamawiającego w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wybór wykonawcy realizującego zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7, gmina Przytoczna” (prace projektowe i budowlane); w szczególności Wykonawca będzie zobowiązany wspierać Zamawiającego w udzielaniu odpowiedzi na pytania wykonawców do treści posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji poprzez przygotowanie projektu takich odpowiedzi w terminie do 3 dni od dnia przekazania pytań przez Zamawiającego drogą elektroniczną pod rygorem naliczenia kary umownej w wysokości  100,00 zł (słownie: sto złotych 00/100),  za każdy rozpoczęty dzień po upływie terminu do udzielenia odpowiedzi, o którym mowa powyżej,

b.      wykonywanie wszystkich czynności przewidzianych dla inspektora nadzoru na mocy przepisów ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 ze zmianami),

c.       reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem lub pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,

d.      zapoznanie się z treścią umów łączących Zamawiającego
z wykonawcami realizującymi zadanie w formule „zaprojektuj
i wybuduj”
pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7, gmina Przytoczna” (prace projektowe i budowlane), celem właściwego reprezentowania interesów Zamawiającego przy wykonywaniu tych umów,

e.       podejmowanie decyzji dotyczących zagadnień technicznych, zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz umowami o jej realizację w porozumieniu z Zamawiającym,

f.       rozstrzyganie w porozumieniu z projektantem i kierownikiem robót wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót – po uzgodnieniu z Zamawiającym,

g.      egzekwowanie od wykonawcy procesu budowlanego prawidłowego i terminowego wykonywania przedmiotu umowy,

h.      informowanie Zamawiającego o zauważonych nieprawidłowościach dotyczących przestrzegania na budowie przepisów przeciwpożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, itp.,

i.        informowanie Zamawiającego o konieczności wprowadzenia robót zamiennych i dodatkowych,

j.        uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany i inne organy lub podmioty uprawnione do kontroli oraz sprawdzenie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas kontroli,

k.      wykonywanie wszelkich innych czynności niezbędnych do prawidłowego przebiegu zadanie w formule „zaprojektuj  i wybuduj” pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7, gmina Przytoczna” (prace projektowe i budowlane),

l.        sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach  i odbiorach technicznych,

m.    kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy podczas każdorazowej wizyty na budowie,

n.      egzekwowanie od wykonawcy prac projektowych i budowlanych wymaganych dokumentów (w tym gwarancji, ubezpieczeń, harmonogramów, projektów umów z podwykonawcami, szczegółowych wykazów obejmujących kierownictwo robót
i dokumentów potwierdzających ich uprawnienia oraz innych dokumentów wymaganych przez Zamawiającego) wraz z ich analizą, zaopiniowaniem oraz przekazaniem skompletowanych dokumentów Zamawiającemu,

o.      kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót,

p.      organizowanie i prowadzenie narad koordynujących z udziałem Zamawiającego i wykonawcy robót projektowych i budowlanych we wskazanym terminie przez Zamawiającego, jednak nie rzadziej niż co dwa tygodnie nad robotami projektowymi oraz nie rzadziej niż co tydzień nad robotami budowlanymi, prowadzonymi przez wykonawcę,

q.      bieżąca współpraca z Zamawiającym, m.in. udzielanie informacji ustnych i pisemnych o stanie realizacji robót, udostępnianie Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy,

r.        informowanie Zamawiającego o występujących utrudnieniach
w realizacji robót oraz zaistniałych opóźnieniach i powodach tych opóźnień,

s.       potwierdzanie faktycznie wykonanych robót lub odmowy gotowości,

t.        udział w komisji przyjmującej dokumentację projektową, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz przedmiar robót oraz wszelkie decyzje, uzgodnienia i pozwolenia  i sprawdzenie ww. dokumentacji w terminie 5 dni od dnia ich przedłożenia Wykonawcy przez Zamawiającego i przedłożenie Zamawiającemu pisemnej opinii o przedmiotowej dokumentacji
w ww. terminie,

u.      przygotowanie dokumentów niezbędnych do przekazania wykonawcy realizującemu proces budowlany (projektowanie  i roboty budowlane) placu budowy i uczestnictwo w tym przekazaniu,

v.      przygotowanie całokształtu spraw do odbioru zadania w formule „zaprojektuj i wybuduj” pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7, gmina Przytoczna” (prace projektowe i budowlane) przez Zamawiającego, w tym w szczególności dokonanie odbioru końcowego zadania lub odbioru poszczególnych części (etapów), potwierdzenie zgłoszonej przez wykonawcę prac projektowych
i budowlanych gotowości do odbioru, dokonanie odbioru, w tym ostatecznego odbioru po upływie okresu rękojmi i gwarancji,

w.    kontrola nad dokumentami  rozliczeniowymi przedstawianymi przez wykonawcę realizującego proces budowlany (projektowanie i roboty budowlane) pod względem merytorycznym,

x.      kontrolowanie nadzorowanych robót budowlanych w zakresie porządku i bezpieczeństwa,

y.      prowadzenie dokumentacji fotograficznej postępu robót w szczególności zakrytych i zanikających oraz przekazywanie jej Zamawiającemu wraz z dokumentacją powykonawczą,

z.       przyjęcie od wykonawcy nadzorowanych robót budowlanych, dokumentacji powykonawczej, sprawdzenie jej kompletności i przekazanie jej Zamawiającemu w terminie 7 dni od daty jej przyjęcia,

aa.   rozliczenie robót w okresie nie dłuższym niż dwa tygodnie od odbioru końcowego robót budowlanych,

bb.  założenie książki/książek obiektu budowlanego i przekazanie ich Zamawiającemu do dnia, w którym nastąpi podpisanie protokołu odbioru końcowego,

cc.   nadzorowanie wypełniania warunków umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót,

dd. potwierdzanie usunięcia wad ujawnionych podczas dokonywania odbioru częściowych i końcowych robót budowlanych oraz ujawnionych w okresie gwarancji i rękojmi,

ee.   w przypadku nie usunięcia wad przez wykonawcę robót, przygotowanie Zamawiającemu danych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy zastępczego usunięcia wad (przedmiar robót i kosztorys inwestorski) oraz nadzór nad tymi pracami i dokonanie ich odbioru,

ff.    uczestnictwo w okresie trwania gwarancji i rękojmi przy przeglądach gwarancyjnych na zawiadomienie Zmawiającego, potwierdzenie usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji  i rękojmi, uczestnictwo w odbiorze pogwarancyjnym inwestycji,

gg.  koordynowanie pracami budowlanymi w sposób nie utrudniający i nie zakłócający pracę placówki oświatowej- przedszkola.

6. Zadania inspektorów nadzoru inwestorskiego będą obejmować wykonywanie wszystkich czynności przewidzianych dla inspektora nadzoru na mocy przepisów ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późniejszymi zmianami) oraz  czynności i obowiązków określonych we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

7. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni.

8.  Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

III. Termin realizacji zamówienia

1.      Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia w terminie od dnia podpisania umowy do dnia zakończenia i odbioru końcowego, uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie i całkowitego rozliczenia robót budowlanych inwestycji  pn.: Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”.

2.      Zamawiający przewiduje okres realizacji zadania, o którym mowa w pkt.1 podlegającego nadzorowi - do dnia 31.05.2018 r., z zastrzeżeniem, że okres ten może ulec zmianie.

3.      Wykonawca zobowiązany jest również do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami Wykonawcy (realizującego prace projektowe i budowlane) w okresie gwarancji i rękojmi, udziału  w przeglądach gwarancyjnych i udziału w odbiorze pogwarancyjnym, w ramach wynagrodzenia określonego w umowie, będącej załącznikiem do zapytania ofertowego. Terminy gwarancji i rękojmi wynoszą 60 miesięcy, licząc od dnia protokolarnego odbioru końcowego robót.

 

IV. Opis warunków udziału w postępowaniu

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki odpowiadające przedmiotowi zamówienia:

1)      Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.

Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

2)      Są w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej lub finansowej do wykonania zamówienia
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku. 

3)      Dysponują odpowiednimi zdolnościami technicznymi lub zawodowymi.

Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia publicznego osobami, posiadającymi określone poniżej uprawnienia i kwalifikacje:

a) Inspektor nadzoru branży konstrukcyjno-budowlanej

- co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65); oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

- co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do projektowania robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65); oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

b) Inspektor nadzoru branży sanitarnej

- co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65); oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności;

- co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do projektowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65); oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności;

c) Inspektor nadzoru branży elektrycznej

- co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65); oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

- co najmniej jedna osoba, posiadająca uprawnienia do projektowania robót budowlanych w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, Dz. U. 2014, poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub posiadająca odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65); oraz posiadająca wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

UWAGA!

Zamawiający dopuszcza wskazanie przez Wykonawcę w ofercie tej samej osoby na dwa stanowiska (pełnienia funkcji dwóch inspektorów),  pod warunkiem posiadania przez tę osobę wymaganych przez Zamawiającego uprawnień dla dwóch specjalności (stanowisk).

 

V. Podstawy wykluczenia.

1.Do udziału w postępowaniu dopuszczeni są Wykonawcy, którzy nie są powiązani

z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo.

Poprzez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między

beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu

beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z

przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą,

polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli;
e) pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może
to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
Wykonawca dokumentuje spełnienie wyżej opisanego warunku oświadczeniem, które stanowi załącznik nr 6 do niniejszego zapytania.

2.Zamawiający na podstawie poniższych przesłanek wykluczy z postępowania

Wykonawcę:

    - w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust 1 ustawy z dnia 15.05.2015 r – Prawo restrukturyzacyjne ( Dz.U. z 2015 r. poz. 978 z późn.zm.) lub którego upadłość ogłoszono , z wyjątkiem Wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba, że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust 1 ustawy z dnia 28.02.2003 r. – Prawo upadłościowe ( tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 233 z późn.zm.).

 

VI. Opis sposobu  przygotowania oferty

1. Ofertę należy przygotować wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego  - formularza  ofertowo-cenowego.

2. Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej w języku polskim, oraz wraz z wszystkimi załącznikami musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania firmy na zewnątrz.

3. Zaleca się aby każda  zapisana strona składająca się na przedstawioną ofertę (wraz z załącznikami) powinna być parafowana, ponumerowana kolejnymi numerami, a oferta trwale spięta.

 

VII. Miejsce i termin składania ofert

1.Ofertę cenową należy złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, pn.: „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna, ul. Parkowa 7, Gmina Przytoczna”, w pokoju nr 11 (sekretariat) Urzędu Gminy Przytoczna, ul. Rokitniańska 4, 66-340 Przytoczna,  w terminie do dnia 28.06.2017 r. do godz. 12:00.

2. Oferty złożone po wymaganym terminie nie będą rozpatrywane.

3. Oferent może przed terminem rozpatrywania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę. 4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

7. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.

8. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

9. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania firmy.

10.W przypadku przedłożenia oferty niekompletnej,  Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia brakujących dokumentów w wyznaczonym  terminie. Jeżeli Wykonawca nie przedłoży wymaganych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Zamawiający orzuca ofertę Wykonawcy.

11. Zamawiający poprawia w ofercie: oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

12.Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy jeśli jest niezgodna z prawem lub z treścią zapytania ofertowego  lub gdy zawiera rażąco niska cenę.

 

VIII. Dokumenty, jakie Wykonawca powinien załączyć do oferty

1.      Zamawiający wymaga, aby każda oferta zawierała następujące dokumenty:

a)      wypełniony Formularz ofertowo – cenowy – wg załącznika nr 1 do zapytania ofertowego,

b)      aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty cenowej.

W przypadku oferty wspólnej w/w odpis składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem,

c)      wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg załącznika nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają jeden wspólny w/w wykaz. W/w oświadczenie należy złożyć w oryginale. 

d)     pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej wykonawcę,  o ile nie wynika to z innych dokumentów złożonych przez wykonawcę. W przypadku składania oferty wspólnej należy załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego kilku wykonawców.

e)      Oświadczenie Wykonawcy o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym, wg załącznik nr 6 do zapytania ofertowego,

2.      Dokumenty załączone do oferty powinny mieć formę oryginału, bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną. Oświadczenia powinny mieć formę oryginału.

3.      Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

 

IX. Kryteria oceny ofert.

1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej, Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami:

1) Cena ofertowa brutto – „C”

2) Liczba wizyt inspektorów nadzoru na budowie w tygodniu – „W”

 

2. Powyższym kryteriom Zamawiający przypisał następujące znaczenie:

Kryterium

Waga (%)

Maksymalna liczba punktów

Sposób oceny

Cena

ofertowa

brutto

 

60%

60

Wg wzoru:

       Cena najtańszej oferty

C = ----------------------------- x 60 pkt

         Cena badanej oferty

 

Liczba wizyt

inspektora nadzoru na

budowie w

tygodniu

 

40%

40

Wg skali punktowej:

- 1 wizyta w tygodniu – W = 0 pkt

- 2 wizyty w tygodniu – W = 20 pkt

- 3 wizyty w tygodniu – W = 40 pkt

 

Razem

100%

100

L = C + W

 

3. Całkowita liczba punktów, jaką otrzyma dana oferta, zostanie obliczona wg poniższego wzoru:

L = C + W

gdzie:

L – całkowita liczba punktów,

C – punkty uzyskane w kryterium „Cena ofertowa brutto”,

W - punkty uzyskane w kryterium „Liczba wizyt inspektora nadzoru na budowie w

tygodniu”.

4. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach będzie liczona z

dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

5. Oferta która uzyska największą liczbę punktów w wyniku zsumowania punktów za kryteria „ Cena oferty brutto” i „Liczba wizyt inspektora nadzoru na budowie w

tygodniu”.

” zostanie uznana za najkorzystniejszą.

Najwyższa liczba punktów wyznaczy

najkorzystniejszą ofertę.

5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie

wszystkim wymaganiom przedstawionym zapytaniu i zostanie oceniona jako

najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

6. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny

ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z niższą ceną, a jeżeli

zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy

złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert

dodatkowych.

7. Jeżeli Wykonawca zaproponuje liczbę wizyt inspektora nadzoru na

budowie większą niż 3 razy w tygodniu , do oceny oferty w kryterium „Liczba wizyt

inspektora nadzoru na budowie w tygodniu  zostanie przyjęta liczba wizyt 3 razy w tygodniu, czyli maksymalna zgodna z żądaniem i możliwościami Zamawiającego. Jeżeli Wykonawca zaproponuje liczbę wizyt inspektora nadzoru na budowie mniejszą niż raz w tygodniu,  jego oferta zostanie odrzucona jako oferta niezgodna z treścią zapytania ofertowego.

8.Brak podania w ofercie przez Wykonawcę, liczby wizyt inspektora nadzoru na budowie w tygodniu spowoduje, że Zamawiający przyjmie najmniejsza liczbę wizyt inspektora nadzoru na budowie, czyli raz w tygodniu,   co spowoduje przyznaniem  0 punktów w tym kryterium.

9. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem poczty elektronicznej.

10.Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą wg załącznika nr 2 do zapytania ofertowego, z Wykonawca który złoży najkorzystniejszą ofertę.

 

X.    Rozliczenie przedmiotu zamówienia

1.      Płatność wynagrodzenia za pełnienie kompleksowego i pełno branżowego nadzoru inwestorskiego będzie dokonywana w terminie 14 dni od doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze VAT w następujących częściach:

a.       20% wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy, będącej załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego, płatne będzie po odbiorze przez Zamawiającego dokumentacji projektowej wraz  z ostatecznym pozwoleniem na budowę od wykonawcy prac projektowych i budowlanych,

b.      40% wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 umowy, będącej załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego płatne będzie  w okresach nie częstszych niż raz w miesiącu przez cały okres obowiązywania umowy, proporcjonalnie do stanu wykonanych prac budowlanych przez wykonawcę tych prac,

c.       40% wynagrodzenia określonego w § 6 ust.1 umowy, będącej załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego, płatne będzie po zakończeniu terminowej i należytej realizacji umowy oraz zatwierdzeniu przez Zamawiającego raportu końcowego, o którym mowa w § 5 ust. 4 umowy będącej załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego.

2.      Podstawą do wystawienia faktury VAT opiewającej na płatność, o której mowa w pkt. 1 lit. a powyżej, będzie protokół odbioru dokumentacji projektowej wraz z ostatecznym pozwoleniem na budowę od wykonawcy prac projektowych i budowlanych podpisany przez strony umowy i wykonawcę prac projektowych i budowlanych wraz z oświadczeniem o sprawdzeniu pod względem merytorycznym i formalno prawnym ww. dokumentacji przez Wykonawcę.

3.      Podstawą do wystawienia faktury VAT opiewającej na płatność, o której mowa w pkt. 1 lit. b powyżej,  będzie protokół odbioru częściowego podpisany przez strony umowy i wykonawcę robót, z proporcjonalnie określonym zakresem finansowym w stosunku do zaawansowania robót wykonawcy robót.

4.      Podstawą do wystawienia faktury VAT opiewającej na płatność końcową, o której mowa w pkt. 1 lit. c powyżej będzie przedłożenie przez Wykonawcę uprzednio zaakceptowanego przez Zamawiającego raportu końcowego, o którym mowa w § 5 ust. 4 umowy, będącej załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego.

 

XI. Osoby po stronie zamawiającego uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

Osobą uprawnioną do kontaktowania się z Wykonawcami i udzielania wyjaśnień dotyczących postępowania jest:

-Pani  Joanna Czubkowska  pod nr tel. 881 935 499, nr faks:   957489113 adres e-mail inwestycje@przytoczna.pl

- Pani Izabela Szewczyk pod nr tel. 881 935 510, nr faks: 957489113 adres e-mail promocja@przytoczna.pl.

 

X. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz  przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający
i Wykonawcy mogą przekazywać pisemnie, za pomocą faksu lub drogą elektroniczną.

 

XI. Opis sposobu obliczania ceny.

1.      Na załączonym formularzu ofertowo - cenowym, należy przedstawić cenę netto i brutto za wykonanie / udzielenie przedmiotu zamówienia oraz podać wartość podatku VAT.

2.      Wartość cenową należy podać w złotych polskich cyfrą – z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz słownie.

3.      Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.

4.      Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą odbywać się będą w złotych polskich.

 

XII.          Zmiany umowy.

1.      Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności poprzez sporządzenie i podpisanie przez obie strony aneksu do umowy.

2.      Strony przewidują możliwość zmiany umowy w zakresie terminu wykonania umowy, sposobu wykonania umowy oraz wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w razie zaistnienia jednej z poniższych okoliczności:

a.       nadzwyczajnej zmiany stosunków, określonej w art. 3571 kodeksu cywilnego,

b.      zaistnienia nieprzewidywalnych warunków fizycznych,

c.       zaistnienia nieprzewidywalnych okoliczności faktycznych,

d.      zaistnienia siły wyższej,

e.       zmiany przepisów prawa,

f.       trwających lub przedłużających się procedur zamówień publicznych, oraz procedur związanych z prowadzonymi w związku z realizacją niniejszej umowy postępowaniami administracyjnymi i innymi postępowaniami przed organami administracji publicznej,

g.      konieczności rozszerzenia lub zawężenia zakresu zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7, gmina Przytoczna”,

h.      skrócenia lub wydłużenia robót w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola
w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7, gmina Przytoczna”
.

3.      Umowa może ulec zmianie tylko w zakresie, w jakim okoliczności określone powyżej będą pozostawały w adekwatnym związku przyczynowym z terminem wykonania umowy, sposobem wykonania umowy lub wysokością wynagrodzenia Wykonawcy.

4.      Niezależnie od powyższego, w razie przedłużenia robót w ramach zadania inwestycyjnego zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa i rozbudowa budynku przedszkola w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7, gmina Przytoczna”, ponad terminy wykonania usługi zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy i konieczności dalszego wykonywania usługi przez Wykonawcę strony mogą postanowić o przedłużeniu terminu realizacji niniejszej umowy o okres równy okresowi przedłużenia robót na zadaniu inwestycyjnym powiększony o okres niezbędny do przygotowania dokumentacji Wykonawcy. W takiej sytuacji strony mogą również postanowić o zwiększeniu wynagrodzenia Wykonawcy stosunkowo o okres przedłużenia świadczenia usługi. W powyższym przypadku będzie przysługiwał wzrost wynagrodzenia liczony za okres wydłużenia wykonywania usługi powyżej  3 miesięcy. Miesięczny wzrost stanowić będzie kwota wynikająca z ilorazu kwoty wynagrodzenia ustalonego w § 6 ust. 1 umowy,  będącej załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego  dzielonej przez ilość miesięcy określony dla wykonania robót budowlanych.

5.      Niezależnie od postanowień wyżej wymienionych zmiana umowy jest dopuszczalna również w innych przypadkach i na zasadach, o których mowa w art. 144 ust. 1-1e ustawy Prawo zamówień publicznych.

6.      Niezależnie od postanowień powyższych strony przewidują, iż umowa może ulec zmianie w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług. Wówczas wynagrodzenie netto pozostaje bez zmian, a strony w drodze aneksu do umowy wprowadzą do umowy zmienioną stawkę podatku VAT i nową wartość brutto umowy.

7.      Wykonawca jeśli uważa, się za uprawnionego do wystąpienia
z żądaniem zmiany umowy w związku z wystąpieniem okoliczności,
o których mowa powyżej, zobowiązany jest złożyć pisemny wniosek
o zmianę umowy. Wniosek winien zawierać podanie podstawy prawnej żądania z przywołaniem właściwych postanowień umowy, oraz zawierać uzasadnienie wniosku w oparciu o te podstawy. We wniosku Wykonawca powinien precyzyjnie określić, w jakim zakresie domaga się zmiany umowy, przedstawiając w tym zakresie stosowne kalkulacje i obliczenia, jeśli ich wykonanie jest niezbędne do należytej oceny wniosku o zmianę umowy przez Zamawiającego.

8.      Wszystkie postanowienia opisane w niniejszym paragrafie stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Zmiana postanowień umowy może nastąpić jedynie za zgodą obu stron.

 

XIII.       Zastrzeżenia

1.      Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania w każdym czasie i bez podania przyczyny modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania, zamknięcia postępowania bez wybrania którejkolwiek z ofert, jak również żądania, w przypadku wystąpienia przesłanek, o których mowa w art. 705 Kodeksu cywilnego, unieważnienia umowy zawartej w drodze postępowania.

2.      W przypadku podjęcia jednej z powyższych decyzji, Zamawiający niezwłocznie poinformuje o niej za pośrednictwem poczty elektronicznej (na adresy email wszystkich Oferentów).

3.      Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty oraz zawarciem umowy ponosi Oferent, a w przypadku modyfikacji lub unieważnienia niniejszego postępowania i nie udzielenia zamówienia Oferentom nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia. Zamawiający zastrzega, że niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.

4.    Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający zawiadomi wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.

5.      Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

6.    Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zawarcia umowy, jeżeli cena brutto najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.

7.      Zamawiający zastrzega, że wezwanie oferentów do uzupełnienia dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw oraz wyjaśnienia treści oferty będzie tylko jednorazowe. W przypadku nie uzupełnienia w/w dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw lub uzupełnienia dokumentów w sposób wadliwy nie spełniających wymagań Zamawiającego, bądź brak wyjaśnienia treści oferty lub wyjaśnienia w sposób nie wystarczający będzie skutkować odrzuceniem oferty.

8.      Od decyzji zamawiającego nie przysługuje odwołanie.

 

 

Załączniki:

  1. Formularz ofertowo-cenowy
  2. Wzór umowy
  3. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
  4. Program Funkcjonalno- Użytkowy
  5. Koncepcja przebudowy i rozbudowy budynku przedszkola
    w miejscowości Przytoczna przy ul. Parkowej 7,
  6. Oświadczenie Wykonawcy o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym.

 

 

Zatwierdzam

20.06.2017 r.

Z up. Wójta Gminy Przytoczna

/-/Karolina Konopa