Ogłoszenie nr 510011611-N-2019 z dnia 18-01-2019 r.

 

Gmina Przytoczna: „Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Przytoczna oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Przytocznej”

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 661716-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

 

I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Przytoczna, Krajowy numer identyfikacyjny 21096682300000, ul. ul. Rokitniańska  4, 66340   Przytoczna, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 0-95 7494310, e-mail zca@przytoczna.pl, faks 095 748 91 13.
Adres strony internetowej (url): www.przytoczna.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

„Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Przytoczna oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Przytocznej”

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

RIG.271.15.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1.Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Przytoczna oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (zwanym dalej PSZOK) w Przytocznej. 1.1. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: 1) Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie system zbiórki odpadów komunalnych do pojemników (odpady zmieszane) i worków (selektywnie zbierane odpady). 2) Do gromadzenia odpadów na terenie Gminy Przytoczna służą: a. pojemniki o pojemności 60 litrów (L); b. pojemniki o pojemności 120 L; c. pojemniki o pojemności 240 L; d. pojemniki o pojemności 1100 L; e. pojemniki (KP5, KP7, KP10) o pojemności od 5 do 10 m3; f. pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 30, 60, 90, 120, 240 L, 1500 L; g. kosze uliczne o pojemności od 20 do 70 L; h. worki z folii LDPE. 3) Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie raz w miesiącu w systemie workowym. Wprowadza się następujące oznaczenie worków: a. Kolor żółty, oznaczony napisem „Metale i tworzywa sztuczne” – z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal; b. Kolor niebieski, oznaczony napisem „Papier” – z przeznaczeniem na papier i tekturę; c. Kolor zielony, oznaczony napisem „Szkło” – z przeznaczeniem na szkło bezbarwne i kolorowe; d. Kolor brązowy, oznaczony napisem „Bio” – z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. 4) Zabudowa jednorodzinna: a) Ilość odpadów odbieranych raz na dwa tygodnie z nieruchomości zamieszkałej dla budownictwa jednorodzinnego, która uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i wynosi minimum: - z nieruchomości zamieszkałej przez 1-4 osoby: jeden pojemnik o pojemności 120 L do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie; - z nieruchomości zamieszkałej przez 5 i więcej osób: jeden pojemnik o pojemności 240 L do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po dwa worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie; 5) Zabudowa wielorodzinna: a) Ilość odpadów odbieranych raz na dwa tygodnie z nieruchomości zamieszkałej dla budownictwa wielorodzinnego, która uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i wynosi minimum: - jeden pojemnik o pojemności 1100 L do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych od 1-35 osób zamieszkujących dany budynek wielorodzinny oraz po 9 worków z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie; - odpowiednio większą ilość pojemników o pojemności 1100 L i worków LPDE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie dostosowanych do liczby mieszkańców powyżej 35 osób zamieszkujących daną nieruchomość. 1.2. Szczegółowe wymagania dotyczące pozostałych typów odpadów: 1) Odbieranie poniżej wymienionych odpadów komunalnych będzie prowadzone bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zgodnie z harmonogramem ustalonym z Wykonawcą i podanym do wiadomości mieszkańcom w sposób zwyczajowo przyjęty: a) odpady niesegregowane (zmieszane) komunalne zbierane będą, w każdej ilości, co najmniej raz na dwa tygodnie, jednak nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu; b) odpady selektywnie zbierane: papier i tektura, szkło, tworzywo sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale, zbierane będą, w każdej ilości, co najmniej raz w miesiącu; c) odpady biodegradowalne, w tym odpady zielone, w każdej ilości zbierane będą: - w okresie od maja do września – co najmniej raz na dwa tygodnie, jednak nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu, - w okresie od października do kwietnia – co najmniej raz w miesiącu. Wykaz nieruchomości, z których będą odbierane odpady, stanowi Załącznik nr 1A do SIWZ. 2) Przeterminowane leki gromadzone będą w specjalistycznych pojemnikach umieszczonych w aptece w miejscowości Przytoczna oraz w budynku Urzędu Gminy Przytoczna – Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia specjalistycznych pojemników do gromadzenia przeterminowanych leków. Pojemniki będą odbierane raz na dwa miesiące; 3) Zużyte baterie gromadzone będą w specjalistycznych pojemnikach znajdujących się w Urzędzie Gminy, szkołach, świetlicach, budynkach użyteczności publicznej, sklepach, oraz w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Przytoczna. Lista obiektów, w których znajdować się będą pojemniki, zostanie dostarczona Wykonawcy po podpisaniu umowy. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć specjalistyczne pojemniki do gromadzenia zużytych baterii. Pojemniki odbierane będą raz na kwartał. 1.3. Ilość odpadów zebranych z nieruchomości zamieszkałych terenu Gminy Przytoczna w 2017 roku, z podziałem na poszczególne frakcje: 1) 1.170,670 ton niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych; 2) 230,720 ton odpadów odebranych selektywnie, w tym: a. Papier i tektura – 14,590 ton; b. Szkło – 46,850 ton; c. Tworzywo sztuczne – 41,560 ton; d. Odpady ulegające biodegradacji – 30,560 ton; e. Odpady wielkogabarytowe – 66,510 ton; f. Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 – 0,320 ton; g. Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 – 8,130 ton; h. Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 – 17,940 ton; i. Zużyte opony – 1,440 ton; j. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki – 0,040 ton; k. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 – 1,420 ton; l. Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach – 1,360 ton; w tym ilość odpadów zebranych w PSZOK na terenie gminy Przytoczna w 2017 r., z podziałem na poszczególne frakcje: - Odpady ulegające biodegradacji – 1,440 ton, - Odpady wielkogabarytowe – 13,970 ton, - Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 – 0,320 ton, - Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03 – 8,130 ton, - Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 – 17,940 ton, - Zużyte opony – 1,440 ton, - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 - zawierające niebezpieczne składniki – 0,040 ton, - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 – 1,420 ton, - Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach – 1,360 ton. Uwaga: Zamawiający zastrzega, iż podane wyżej wartości mogą posłużyć do określenia wartości oferty, jednak ilość odpadów może ulegać zmianie w zależności od faktycznej ilości odpadów oddanych do PSZOK. 1.4. Opis wymagań dotyczacy sprzętu technicznego: 1) Zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów posiadał system pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów, umożliwiających weryfikację danych zarówno przez Wykonawcę jak i przez Zamawiającego. 2) Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. 3) Wykonawca jest zobowiązany do posiadania bazy magazynowo - transportowej z zapleczem techniczno-biurowym oraz socjalnym spełniającymi wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska usytuowanej w Gminie Przytoczna, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy, do którego terenu posiada tytuł prawny. 4) Wykonawca musi posiadać wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w szczególności: a) Co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych; b) Co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych; c) Co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. 5) Posiadane wyposażenie powinno utrzymywane być w odpowiednim stanie sanitarnym, a mianowicie: a) Urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych powinny być utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym; b) Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji nie rzadziej niż raz w miesiącu, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie; c) Na koniec każdego dnia roboczego pojazdy muszą być opróżnione z odpadów i parkowane na terenie bazy magazynowo- transportowej. 6)W kwestiach niewskazanych zastosowanie mają przepisy Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 1.5. Zobowiązania wykonawcy: 1. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zadania polegającego na świadczeniu usługi w zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych oraz odpadów komunalnych segregowanych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Przytoczna. Zagospodarowanie odpadów ma zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania ich do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami; 2. W trakcie realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa miejscowego; 3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną za szkody spowodowane z jego winy np. uszkodzenie majątku Zamawiającego lub osób trzecich, spowodowane w trakcie odbioru odpadów; 4. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania harmonogramu odbioru poszczególnych rodzajów odpadów z nieruchomości zamieszkałych, przedłożenia go do akceptacji Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy oraz do jego dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości zamieszkałych na swój koszt, a w przypadku zmian do harmonogramu, niezwłocznie do jego aktualizacji. 5. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zgodnie ze złożoną przez właściciela deklaracją oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawa miejscowego, a w przypadku niedopełnienia tego obowiązki przez właściciela posesji, do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o zaistniałym fakcie wraz ze sporządzonym protokołem ze zdarzenia oraz dokumentacją zdjęciową. 6. Wykonawca wyznaczy osobę jako koordynatora w zakresie wykonywania obowiązków umowy, leżących po stronie Wykonawcy; 7. Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odebranych odpadów komunalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami; 8. Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru „u źródła” każdej ilości frakcji odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny: - papieru i tektury; - szkła; - metalu; - tworzywa sztucznego; - opakowań wielomateriałowych; - odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów. 9. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało zorganizowanie dwa razy w roku (wiosna, jesień) zbiórki odpadów wielkogabarytowych i sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Odpady te będą odbierane bezpośrednio z nieruchomości zamieszkałych. 10. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 11. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dotyczących odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji umowy na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 12. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu kart przekazania odpadów zgodnie z obowiązującymi wzorami. 13.W trakcie trwania realizacji Zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu półrocznych sprawozdań zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Pozostałe kwestie w tym zakresie reguluje Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1627); 14. Zamawiający nie dopuszcza odbierania odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych wspólnie z odpadami pochodzącymi z nieruchomości niezamieszkałych lub odpadami pochodzącymi z innej gminy; 15. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne w zabudowie jednorodzinnej/ indywidualnej zbierane będą z pojemników wystawionych przed nieruchomość, w zabudowie wielorodzinnej zbierane będą z pojemników ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela (zarządcę) nieruchomości (np. altanki śmietnikowe). Wykonawca ma obowiązek odbierania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. 16. Wykonawca zobowiązany będzie do odbierania i zagospodarowania zebranych w gminnym PSZOK-u zlokalizowanym w miejscowości Przytoczna wszystkich rodzajów i w każdej ilości odpadów komunalnych wytworzonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych, w szczególności: - papieru i tektury – kod 20 01 01, 15 01 01; - szkła oraz opakowań ze szkła – kod 20 01 02 , 15 01 07; - tworzywa sztucznego – kod 20 01 39, 15 01 02; - odpadów komunalnych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych – kod 20 01 08, 20 02 01; - opakowań wielomateriałowych – kod 15 01 05; - metali – kod 20 01 40, 15 01 04; - zużytych baterii i akumulatorów – kod 20 01 34; - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – kod 20 01 35*, 20 01 36; - zużytych opon – kod 16 01 03; - przeterminowanych leków i chemikaliów – kod 20 01 32; - mebli i innych odpadów wielkogabarytowych – kod 20 03 07; - odpadów budowlanych i rozbiórkowych – kod z grupy 17, 20 03 99; - odpady niebezpieczne z grupy 20; 17. Punkt będzie czynny jeden dzień roboczy w tygodniu przez 8 godzin oraz w każdą pierwszą sobotę miesiąca przez 4 godziny; Odbiór zebranych selektywnie odpadów komunalnych odbywać się będzie raz w miesiącu; Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie; Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku, recyklingu lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych; Zagospodarowanie odpadów ma zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania ich do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami; 18. Wykonawca ponosi całkowite koszty związane z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów oraz wszystkie pozostałe koszty zamówienia, w tym: koszty wyposażenia w pojemniki do odpadów zmieszanych na czas trwania umowy (zapewnienie i ustawienie pojemników; uzgodnienie ilości pojemników z właścicielem nieruchomości, o pojemności nie mniejszej niż minimalna) oraz worków do selektywnej zbiórki, koszty odbioru, transportu, zagospodarowania odpadów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego, koszty związane z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów zebranych w PSZOK-u znajdującym się na terenie miejscowości Przytoczna, przy ul. Dworcowej 8, koszty wydruków harmonogramów odbioru odpadów oraz ewentualnych zmian, jak również koszty ich dostarczenia właścicielom nieruchomości. Ponadto, w kosztach uwzględnia się również opłatę za umieszczenie odpadów na składowisku, tzw. opłatę marszałkowską – dla masy odpadów, których unieszkodliwienie przez składowanie będzie konieczne w ramach ich zagospodarowania przez Wykonawcę; 19. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w tym o nieudostępniania danych osobowych osobom trzecim oraz do przestrzegania poufności informacji pozyskanych w związku z realizacją umowy. 20. Wykonawca zobowiązuje się nie ujawniać, nie przekazywać, nie przetwarzać i nie wykorzystywać w inny sposób dla celów własnych lub osób trzecich danych osobowych i informacji uzyskanych w związku z realizacją niniejszej umowy. Dane te i informacje Wykonawca może wykorzystać wyłącznie w zakresie niezbędnym dla prawidłowej realizacji niniejszej umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 21. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za skutki udostępnienia, przekazania, przetwarzania, wykorzystania danych i informacji, o których mowa w ust.19 i 20 powyżej dla celów innych niż realizacja niniejszej umowy. 22. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody i straty oraz wszelkie roszczenia cywilnoprawne osób trzecich będące następstwem niewłaściwego lub nieterminowego wykonania zobowiązań objętych umową lub będące wynikiem niewłaściwej organizacji pracy w trakcie ich wykonywania, w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego. 23. Ewentualne kary związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz niewłaściwym postępowaniem z odpadami, wynikające z działalności Wykonawcy, ponosi Wykonawca. Wykonawca w trakcie realizacji umowy jest wytwórcą lub posiadaczem odpadów w rozumieniu ustawy o odpadach oraz Prawo ochrony środowiska. 24. Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska z uwzględnieniem zanieczyszczenia powietrza, wody i gruntu oraz postępowania z odpadami, w stopniu zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego. 25. W przypadku, gdy zezwolenia, o których mowa w §2 ust.2 umowy, tracą moc obowiązującą, Wykonawca obowiązany jest do uzyskania nowych zezwoleń w terminach zapewniających ciągłość realizacji Przedmiotu umowy oraz przekazania kopii tych dokumentów Zamawiającemu w terminie 3 dni roboczych od dnia wygaśnięcia uprawnień wynikających z zezwoleń, pod rygorem odstąpienia Zamawiającego od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy. 26.Wykonawca oświadcza, że zobowiązuje się prowadzić działalność w sposób nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców, zanieczyszczenia tras wywozu, hałasu i zapylenia oraz uszkodzeń infrastruktury, a przede wszystkim realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tzn. 1) Ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 z późn. zm.), 2) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), 3) Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.), 4) Ustawą Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 799 z późn. zm.), 5) Ustawą z dnia 19.08.2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2018 r. poz. 169 z późn. zm.), 6) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 09.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923), 7) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12.12.2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1973), 8) ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1803 z późn. zm.), 9) ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1466 z późn. zm.). 2. Dodatkowe ustalenia dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązuje się prowadzić działalność w sposób nie powodujący zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców, zanieczyszczenia tras wywozu, hałasu i zapylenia oraz uszkodzeń infrastruktury, a przede wszystkim realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 2) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający w odniesieniu do wskazanych w dokumentacji przetargowej nazw (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt dopuszcza rozwiązania równoważne zgodnie z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w.w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych a znajdujących się w dokumentacji. 3) Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności objęte zakresem przedmiotu umowy, a w szczególności czynności polegające na kierowaniu samochodami odbierającymi odpady komunalne, a także osoby wykonujące czynności tak zwanych "ładowaczy", jeśli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). 4) Zakres wymagań dotyczący zatrudniania pracowników przez Wykonawców i Podwykonawców określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Klasyfikacja przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych. 90500000-2 Usługi związane z odpadami 90533000-2 Usługi gospodarki odpadami 90514000-3 Usługi recyklingu odpadów 90511000-2 Usługi wywozu odpadów 90512000-9 Usługi transportu odpadów

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 90513100-7

 

Dodatkowe kody CPV: 90533000-2, 90500000-2, 90514000-3, 90511000-2, 90512000-9

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 17/01/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 425944.41
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert:  2
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie

 

Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych TRANS-KOM Sp.zo.o.
Email wykonawcy: trans-kom.poznan@wp.pl
Adres pocztowy: ul. Dąbrowskiego 290
Kod pocztowy: 60-406
Miejscowość: Poznań
Kraj/woj.: Polska

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 602799.99
Oferta z najniższą ceną/kosztem 602799.99
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 648450.00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

tak


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy w zakresie odbioru zmieszanych komunalnych odpadów od właścicieli nieruchomości: Miejska Spółka Komunalna AQUALIFT Sp.z o.o., ul. Chrobrego 24, 64-400 Międzychód

 

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

 

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

 

 

 

Z up. Wójta Gminy Przytoczna

/-/ Karolina Konopa

Kierownik Referatu Inwestycji, Rozwoju,
Gospodarki i Ochrony Środowiska